ارزیابی و تشخیص بهداشت روان

ارزیابی و تشخیص بهداشت روان: همه اعضای خانواده هایی که تحت حمایت بنیاد نیکوکاری برین قرار می گیرند در همان ابتدا توسط مددکاران و روانشناسان ارزیابی و میزان سلامت روانی آنها مشخص می شود. همچنین مدت مشاوره رونشناسی آنها، نحوه مشاوره (فردی و گروهی) مشخص می شود. اگر نیاز به روانپزشک باشد نیز آنها به کلینیک های همکار با بنیاد برین معرفی می شوند.

مشاوره فردی

دوره‌های خصوصی مشاوره فردی به صورت حضوری و تلفنی انجام می‌شود.

مشاوره گروهی

مباحثی که بسیاری از مددجویان با آنها درگیر هستد به صورت گروهی و کارگاهی مطرح می‌شود. از مهمترین مزیت‌های مشاوره گروهی این است که این افراد متوجه می‌شوند که تنها نیستند و افراد دیگری هم با مشکلات مشابه آنها درگیر هستند و اعتماد به نفس در بیان مشکلاتشان پیدا می‌کنند. از راه حل دیگران استفاده می‌کنند (با تایید مدرس و روان شناس) و ...

کارگاه‌های آموزشی رفتاری و ارتباطی

از جمله کارگاه‌های آموزشی رفتاری و ارتباطی می‌توان به کارگاه‌هایی مانند کارگاه کنترل خشم و همچنین کارگاه فرزندپروری اشاره نمود. در واقع تمام مادران و کودکان تحت حمایت بنیاد می‌بایست در این دوره حضور یابند. این دوره به صورت کارگاهی و با استفاده از مدرسان خبره موسسه مادران امروز برگزار می‌شود.

کارگاه هنر درمانی

از جمله کارگاه‌های هنر درمانی می‌توان به کارگاه قصه خوانی، کارگاه تئاتردرمانی، کارگاه پرورش خلاقیت و ...): این دوره برای کودکان زیر ده سال تحت حمایت بنیاد برگزار می شود. از دوره های بسیار کارامد جهت ارتقای سطح ارتباطی و رشد خلاقیت کودکان است. بنیاد برین اولین موسسه نیکوکاری است که از تکنیک هنردرمانی برای شناسایی و درمان مشکلات رفتاری، روانی و ارتباطی کودکان استفاده و شرایط درمان آنها را نیز مهیا می سازد

برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری

برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری: برنامه هایی که به رشد اجتماعی محصلان و مادران کمک شایانی می کند. از آنجایی که خانواده های تحت حمایت بنیاد وسیله نقلیه و شرایط اقتصادی انجام برنامه های تفریحی و گردشگری را ندارند، بنیاد با همکاری سازمانهای دیگر برنامه های رایگان برای خانواده ها برپا می کند. این برنامه ها شامل مسافرت به مشهد مقصد ، تهرانگردی، بازدید از مراکز آموزشی و موزه ها و پارک ها می شود.

آموزش‌های هنری

برگزاری کلاس‌های آموزش موسیقی، نقاشی، عکاسی و هنرهای مدرن.

برگزاری کلاس‌های ورزشی

ورزشی: برخی از دانش آموزانی که به طور حرفه ای در یک رشته ورزشی شرکت می کنند هر ماه فیش کلاس و خرید مایحتاج ورزشی را به بنیاد ارسال می کند و واحد مددکاری پس از استعلام از آن ورزشگاه هزینه را به خانواده برمی گرداند. همچنین هر تابستان تمام فرزندان تحت حمایت برین حتما در یک دوره ورزشی ثبت‌نام و شرکت می‌کنند و هزینه آن را نیز بنیاد تقبل می‌نماید.

تسهیل‌گری سلامت جسمی

در این خصوص نیز برخی بیمارستان‌های تخصصی و مطب‌های خصوصی طی تفاهم‌نامه‌ای با اعطای تخفیف ۷۰ درصدی و برخی به طور رایگان خانواده‌های تحت پوشش بنیاد برین را پذیرش می‌کنند.

گروه هدف:

۱- محصلان و دانشجویان نیازمندِ مادرسرپرست و بی‌سرپرست
۲- مادران سرپرست خانواده